
مارک گوردون، مدیر استودیو تریآرک که به ساخت بازیهای معروف کالاف دیوتی شهرت دارد، پس از 22 سال حضور در این استودیو، از سمت خود کنار میرود. او 10 سال از این مدت را به عنوان مدیر استودیو سپری کرده است و حالا تصمیم به تغییر مسیر گرفته است.
تغییرات مدیریتی در استودیو تریآرک در بیانیهای که در رسانههای اجتماعی این استودیو منتشر شده است، اعلام گردید. در این بیانیه آمده است: «پس از 22 سال فوقالعاده در تریآرک، مارک گوردون تصمیم به بازنشستگی از سمت خود به عنوان مدیر استودیو گرفته است تا به فصل جدیدی از زندگی خود روی آورد.» این بیانیه به خوبی نشاندهنده تأثیر عمیق گوردون بر فرهنگ و فضای استودیو است و از او به خاطر رهبری پایدار و توجهی که به فرهنگ استودیو و کارکنان آن داشته، قدردانی شده است.
مارک گوردون از زمان انتشار بازی کالاف دیوتی 2 در صنعت بازی حضور داشته و با تجربهای که در این سالها کسب کرده، تاثیر زیادی بر توسعه و رشد این فرانچایز داشته است. به جای او، کوین هندریکسون و ییل میلر به عنوان مدیران مشترک استودیو منصوب خواهند شد. این تغییر در رهبری در شرایطی صورت میگیرد که تحولات گستردهای در استودیوهای ایکس باکس نیز در حال رخ دادن است.
گوردون پیش از ترک استودیو، به عنوان یکی از چهرههای ماندگار در صنعت بازی شناخته میشد. او در این دوره توانسته است با ابتکارات و نوآوریهای خود نام تریآرک را در عرصه بازیهای ویدئویی به عنوان یکی از استودیوهای اصلی فرانچایز کالاف دیوتی تثبیت کند. با این حال، خبرهای جدید نشان میدهد که این تغییرات ممکن است به دلیل تغییرات ایجاد شده در شرکتهای بزرگ مانند ایکس باکس باشد و این به معنای احتمال بروز مشکلاتی از جمله تعدیل نیرو و بسته شدن برخی از استودیوهاست.
اگرچه تریآرک به عنوان یکی از استودیوهای بنیادین کالاف دیوتی شانس کمتری برای بسته شدن دارد، اما ممکن است از نظر تعدیل نیرو لطمه ببیند. با توجه به تحولات اخیر و اخبار مربوط به تعدیل نیرو در بین استودیوهای ایکس باکس، به نظر میرسد که بازنشستگی گوردون فقط اولین تغییر در یک سری تحولات بزرگتر در این صنعت باشد. با نزدیک شدن به دورهای پرتنش در استودیوهای بازی، صنعت بازیهای ویدئویی در حال حاضر در حال تغییرات عمدهای است که میتواند به تغییر چهره این صنعت منجر شود.
منبع: Wccftech — لینک
زمان انتشار منبع: 15 جوئن 2026
